tisdag 25 september 2012

Reflektioner - kursdag september

Kursdagen var en riktig vitaminspruta på höstkanten. Trevligt att träffa en mycket engagerad och inspirerande kursdragare samt trevliga kursdeltagare. Kursdagen gav mig en inblick i de otaliga verktyg som finns och som jag inte hade en aning om att existerade. Jag ser verkligen fram emot att börja utforska ett verktyg i gången. Med all säkerhet kommer jag att hitta verktyg som jag har konkret nytta av i undervisningen. Den ledande tanken för mig kommer att vara: använda verktyget för nyttans skull, inte för verktygets. Det är nu upptäcktsresan i SOME världen börjar på allvar...

1 kommentar:

  1. Tack för dina vackra ord!
    Du har fattat det helt rätt: även om jag visade er en massa olika program, är det inte meningen, att ni skulle prova alla nu under hösten! I min långa lista av verktyg, finns det bara 4 stycken, som ingen grupp har valt. Under kursens lopp kommer du alltså o få läsa andra kurs deltagares reflektioner på nästan alla verktyg. Då behöver du inte själv prova allting, utan kan koncentrera på dom, som verkligen verkar vara nyttiga för dig.

    - Irmeli

    SvaraRadera